Skip to main content

Partners

D.ssa Giulia Mellacca

Bologna, Italy

Partners A-E

D.ssa Giulia Mellacca (Bologna, Italy)

The social and historical moment that we are living in is very complex, and it is increasingly easy to feel confused, sad, stressed, and angry.

It seems that everything changes very quickly, and this brings increased anxiety, in relationships with others and with oneself.

In these cases, a psychotherapist contribution is essential, for support that can bring peace of mind and provide greater clarity in moments of indecision.

It is not necessary to have a psychopathological symptom to contact a professional.

With the economic crisis, not everyone can afford therapy. Therapy and support become things that are automatically set aside.

My proposal is an affordable psychotherapy, in which the price ranges consider the different economic conditions of the people who come to me after a free first meeting to identify the actual need.

For colleagues, psychotherapists, and those who work in social services, it is a possible path of supervision, in the light of the vision of Buddhist psychology.

 

L 'emotion is not so much to see them reach the goal, my strong emotion is to see them flourish .. like a small bud remained for so long in a dry, dark place, which is placed in a nutrient time. It takes the loving eyes of acceptance and hugs containment and support. See the beauty that has always been there, it has just manifested itself ... this is my biggest thrill. Maybe it's love.

Il momento storico e sociale che stiamo vivendo è molto complesso, ed è sempre più facile sentirsi confusi, tristi, stressati, arrabbiati.

Sembra che tutto cambi molto più velocemente e questo porta con sé una maggiore ansia, sia nei rapporti con gli altri che con se stessi.

In questi casi sarebbe fondamentale l'apporto di uno psicoterapeuta, anche solo per un sostegno che possa riportare la serenità e che possa offrire maggiore chiarezza nei momenti di indecisione.

Non è necessario avere un sintomo psicopatologico, per rivolgersi ad un professionista.

Con la crisi economica non tutti possono permettersi la terapia e neanche il sostegno: sono cose che automaticamente vengono messe da parte.

La mia proposta è una psicoterapia accessibile, in cui le fasce di prezzo considerano le diverse condizioni economiche delle persone che si rivolgono a me, dopo un primo incontro gratuito che chiarisca il reale bisogno.

Per i colleghi psicoterapeuti e coloro che lavorano nel settore delle relazioni d'aiuto, sono possibili percorsi di supervisione, alla luce della visione della psicologia buddhista.

L' emozione non sta tanto nel vederli raggiungere l'obiettivo, la mia forte emozione sta nel vederli fiorire.. come un piccolo germoglio rimasto per tanto tempo in un luogo arido e buio, che viene posto in un tempo nutriente. Bastano gli sguardi amorevoli di accettazione e gli abbracci di contenimento e sostegno. Vedere la bellezza, che sempre è stata lì, semplicemente palesarsi...questa è la mia più grande emozione. Forse è amore.
 

Location

Bologna, Italy

 


 

←  Go back

MENU CLOSE